Hesapkurdu Üyelerine Ücretsiz
Kredi RaporuFindeks Kredi Notuna Göre
Hesapkurdu Teklifleri
Hemen Gör

Engellilerde Emeklilik Şartları

İçindekiler
  • Tümünü Gör

5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortalar Kanunu’na göre engelli SSK çalışanlarının emekli olabilmesi 2 şarta bağlıdır:

  • sigorta başlangıç tarihi

  • ödenen prim gün sayısı

  • doğuştan gelen ya da sonradan meydana gelen en az yüzde 40 ve üzerinde raporu olması 

Ne zaman emekli olurum hesaplaması için emeklilik hesaplama sayfamızı ziyaret edin. 

Engelliler Nasıl Emekli Olur?

Engelli emeklilik şartlarını sağlayan kişiler SSK ve Emekli Sandığında engelli raporları ile vergi indirim belgesi alarak, işe başlama tarihine göre ve engel derecesine göre prim gün sayısı ve sigortalılık süresini tamamlayarak emekli olabilirler.

Engellilik Dereceleri 

Engelli kişi emekli olabilmesi için yetkili bir hastaneden engelli raporu alması gerekir. Emekli engelli oranı en az %40 olmalıdır, engelli dereceleri şöyledir:

  • 1. derece: %80 ve üzeri raporu olanlar

  • 2. derece: %60 ve %79 arasında engel oranı olanlar

  • 3. derece: %40-59 arasında engel oranı olanlar

Yani, 1. 2. ve 3. dereceden engel oranına sahip kişiler engelli emeklilik şartlarından yararlanabilir.

Sizin İçin Seçtik: En Avantajlı Kredi Kartları

Akbank
AxessAkbank
  • İlk kez Akbank kredi kartına başvuranlara 25.000 TL’ye varan 3 ay vadeli %0 faizli Taksitli Avans
  • 10.000 TL’ye varan Chip-Para
Yıllık Ücret
1.190 TL
Tanışma Ödülü
25.000 TL
Garanti BBVA
Bonus CardGaranti BBVA
  • İlk kez Garanti BBVA kredi kartına başvuranlara 25.000 TL'ye varan 3 ay vadeli %0 faizli Taksitli Nakit Avans
  • Ayda 20.000 TL'ye varan bonus
Yıllık Ücret
1.101 TL
Tanışma Ödülü
25.000 TL
Tüm Kredi Kartları
 

Emeklilere özel banka tekliflerini görmek için emekli promosyon sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

Engelli Emeklilik Maaşı Hesaplama

Engelli emeklilik maaşı hesaplama temelde 01.10.2008 tarihinden önce işe girenler ve bu tarihten sonra işe girenler olarak ikiye ayrılır.  

01.10.2008 Tarihinden Önce Girenler İçin: 

İşe Başlama Tarihi

Oran/Derece

Oran/Derece

Oran/Derece


1.Derece %80 üzeri

2.Derece %60-%79

3. Derece %40-%59

15.08.1991 ve öncesi

15 Yıl-3600 Prim Gün

5 Yıl-3600 Prim Gün

15 Yıl-3600 Prim Gün

06.08.1991-05.08.1994

15 Yıl-3600 Prim Gün

15 Yıl-3680 Prim Gün

16 Yıl-3750 Prim Gün

06.08.1994-05.08.1997

15 Yıl-3600 Prim Gün

16 Yıl-3760 Prim Gün

17 Yıl-3920 Prim Gün

06.08.1997-05.08.2000

15 Yıl-3600 Prim Gün

17 Yıl-3840 Prim Gün

18 Yıl-4080 Prim Gün

06.08.2000-05.08.2003

15 Yıl-3600 Prim Gün

17 Yıl 8 Ay 3920 Prim

19 Yıl-4240 Prim Gün

05.08.2003-30.09.2008

15 Yıl-3600 Prim Gün

18 yıl-4000 Prim Gün

20 Yıl-4400 Prim Gün

01.10.2008 Tarihinden Sonra İşe Girenler İçin:

İşe Başlama Tarihi

Oran/Derece

Oran/Derece

Oran/Derece


1.Derece %60 ve üzeri

2.Derece %50-%59

3.Derece %40-%59

01.10.2008-31.12.2008

15 Yıl-3700 Prim Gün

16 Yıl-3700 Prim Gün

18 Yıl-4100 Prim Gün

01.01.2009-31.12.2009

15 Yıl-3800 Prim Gün

16 Yıl-3800 Prim Gün

18 Yıl-4200 Prim Gün

01.01.2010-31.12.2010

15 Yıl-3900 Prim Gün

16 Yıl-3900 Prim Gün

18 Yıl-4300 Prim Gün

01.01.2011-31.12.2011

15 Yıl-3960 Prim Gün

16 Yıl-4000 Prim Gün

18 Yıl-4400 Prim Gün

01.01.2012-31.12.2012

15 Yıl-3960 Prim Gün

16 Yıl-4100 Prim Gün

18 Yıl-4500 Prim Gün

01.01.2013-31.12.2013

15 Yıl-3960 Prim Gün

15 Yıl-3960 Prim Gün

18 Yıl-4600 Prim Gün

01.01.2014-31.12.2014

15 Yıl-3960 Prim Gün

16 Yıl-4300 Prim Gün

18 Yıl-4680 Prim Gün

01.01.2015 ve Sonrası

15 Yıl-3960 Prim Gün

16 Yıl-4320 Prim Gün

18 Yıl-4680 Prim Gün

SGK 4B (BAĞ-KUR) Emeklilik Şartı

%60 ve Daha Fazla Olanlar

%50-59 Arasında Olanlar

%40-49 Arasında Olanlar

15 Yıl, 3960 Gün

16 Yıl, 4320 Gün

18 Yıl, 4680 Gün

*Çalışma gücü kayıp oranına göre tablo hazırlanmıştır.

Bu şartlara göre emekli olduğunuzda prim gün sayınız 5.400 günmüş gibi maaş hesaplamanız yapılır.

Emekli Başvurusu Nereye Yapılır?

Engelli kişilerin emeklilik için Sosyal Güvenlik Kurumuna başvuru yapması gerekir. Engelli bireyler erken emeklilik ya da malulen emeklilik işlemlerini SGK’ya müracaat ederek başlatabilirler.

Emekli Başvurusu İçin Gerekli Belgeler?

Emeklilik başvurusu için gerekli belgeler aşağıdaki gibidir:

  • 2 tane vesikalık fotoğraf

  • engelli emeklilik tahsis ve talep formu

  • engelli SSK belgesi

  • dilekçe

  • mal bildirimi

  • vukuatlı nüfus kâğıt örneği

  • SSK engelli hesap fişi (Son dönem çalışmalarının gösterildiği ve çalışılan kurum tarafından verilen onaylı hesap fişidir.)

  • engelli heyet raporu

Engelli Emekliliği Ne Zaman Sonuçlanır?

Erken emeklilik talep formu ortalama 1 ay içerisinde incelenip eksik yoksa onaylanır. Engelli maaşı talep formu onaylananlar takip eden aydan itibaren emekli maaşı almaya başlar.

Hangi Hastalıklardan Erken Emekli Olunur?

Her bir hastalığın sağlık raporundaki oranı farklıdır. Heyet doktorları tarafından yapılan muayene ve tetkikler sonrası hastalığa göre engel derecesi belirlenir. Şu hastalıklardan erken emekli olunabilir:

  • epilepsi

  • kanser

  • demans

  • MS (Multiple Skleroz)

  • zeka geriliği (%50 ve altı IQ)

  • beyin tümörü

  • parkinson

  • şizofren, bipolar bozukluk

  • görme yetisinde azalma

  • retina kanaması

  • karaciğer nakli

  • anemi

  • denge bozukluğu ve birlikte işitme kaybı

  • organ kaybı (kol, bacak)

  • kalp, böbrek, akciğer nakli

  • behçet hastalığı

  • siroz

  • kalp yetmezliği

  • kalp kapak hastalıkları

  • tüberküloz

  • AIDS

Yüzde 40 Özürlü Raporu Olan Kaç Yılda Emekli Olur?

Yüzde 40 ila yüzde 49 arası engellilik oranına sahip olanlar, 18 yıllık sigortalılık süresi ve en az 4.100 prim günü şartlarını yerine getirdiklerinde emekli olabilirler.

Engelli Emekli Olsam Ne Kadar Maaş Alırım?

Engelli emeklilik maaşının miktarı SSK emeklisi olanlar için minimum 1500 TL'dir.  Emekli sandığı emeklisi olan engelliler için ise 1.900-2.100 TL arasında değişir Emekli maaşı hesaplama konusunda detaylı bilgi için ne kadar emekli maaşı alırım yazımızı ziyaret edin. 

Engelli Bireylerde Emeklilik İçin Yaş Şartı Var mı?

Hayır, yaş şartı engelli bireylerde aranmaz. Engellilerin emekliğinde iki önemli kriter var; birincisi sigorta başlangıç tarihi, diğeri prim ödeme gün sayısı.

Kaynak:

5510 Sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu 

Kaptan

4,4 Puan - 47 Kullanıcı

Bu yazıyı yararlı buldunuz mu?

“Bu yazının tüm kullanım hakları Hesapkurdu.com‘a aittir. Başka mecralarda kullanılması veya alıntı yapılması ancak orijinal yazıya link verilerek referans gösterilmesi şartıyla mümkündür. Hesapkurdu‘nda sunulan finansal veriler ve hesaplamalar yalnızca genel bilgilendirme amaçlı olup, hiçbir şekilde yatırım tavsiyesi veya yönlendirmesi niteliği taşımamaktadır.”

İçindekiler
  • Tümünü Gör

Yorumlar49

Nu*** Pa***
2 gün önce

Merhabalar 1 temmuz 2003 girişliyim. 2112 sgk prim var ayrıyetten 2020 yılında açtığım bakkaldan 230 gün bağkur primim var.2022 de böbrek yetmezliğim başladı. Şuan 3a efgr 52 deyim.doktorum emeklilik için 4.evreye geldiğinde %60 rapor veririrm nefrolojiden dedi.vergi indirimli emeklilik hakkım var mı doğum borçlanması yapsam.dizlerimde de kireçleme var 1 yıldır menisküsler incelmiş her ay ipne vurduruyorum.Heyete girsem ne kadar rapor alırım bilmiyorum.vergi indirimli eqmekli olabilir miyim?

Kaptan Hesapkurdu
22 saat önce

Selam, böbrek rahatsızlığınız doktorunuzun belirttiği Evre 4 seviyesine ulaşıp tek başına %60 rapor (2. derece engellilik) aldığında, 1 Temmuz 2003 sigorta girişiniz sebebiyle 17 yıl sigortalılık süresi ve 3840 prim günüyle vergi indirimli emeklilik hakkı kazanırsınız. Şu anki 2342 prim gününüzün üzerine eksik kalan 1498 günü, ilk sigorta girişinizden sonra gerçekleşen doğumlarınız bulunuyorsa doğum borçlanması yaparak tek seferde kapatabilirsiniz; heyete girdiğinizde dizlerinizdeki kireçlenme ve menisküs rahatsızlıklarından alınacak ek oranlar Baltazard formülüyle %60'lık ana oranınıza ekleneceğinden, vergi indiriminiz onaylandığı ve prim gününüz tamamlandığı an yaş şartı aranmaksızın derhal emekli olabilirsiniz.

Hü*** Ak***
5 gün önce

Merhabalar, 5 yıllık kontrol şartlı (süreli) engelli sağlık kurulu raporum bulunuyordu. Kontrol tarihim geldiğinde SGK tarafından gönderilen yazı ile yeniden sağlık kuruluna girdim. Yapılan değerlendirme sonucunda hastane tarafından bu kez süresiz %48 engelli sağlık kurulu raporu verildi. Ancak ilk emekli olduğum dönemde engel oranım %73 olup, bu oran üzerinden 2. derece engelli emekliliği kapsamında emekli edilmiştim. Şimdi ise yeni rapor oranımın %48'e düşmesi nedeniyle %60'ın altında kaldığı ve bu nedenle emeklilik hakkımı kaybedebileceğim tarafıma bildirildi. Burada anlamadığım nokta şudur; sağlık durumumda belirgin bir iyileşme olmamasına rağmen rapor oranım düşürüldü. Ayrıca sigortalılık sürem ve prim gün sayım emeklilik şartlarını fazlasıyla karşılamaktadır. Mevcut durumum: Sigortalılık süresi: 22 yıl Prim gün sayısı: 5.600 gün Güncel sağlık kurulu raporu: %48 (süresiz) Bu durumda nasıl bir yol izlemem gerekir? Benzer bir süreç yaşayan veya konu hakkında bilgi sahibi olan arkadaşların görüş ve önerilerini paylaşmalarını rica ederim.

Kaptan Hesapkurdu
22 saat önce

Selam, kontrol muayenesi sonrasında rapor oranınızın %73'ten %48'e düşmesi emekliliğinizin iptal edileceği anlamına gelmez, yalnızca tabi olduğunuz engellilik derecesi ve buna bağlı emeklilik şartlarınız güncellenir. 1 Ekim 2008 sonrası yasal mevzuata göre %48 oranıyla 3. derece engelli statüsüne geçseniz bile, mevcut 22 yıllık sigortalılık süreniz ve 5.600 prim gününüz bu derece için aranan yasal sınırları (giriş tarihinize göre değişmekle birlikte maksimum 18 yıl ve 4400 günü) fazlasıyla karşılamaktadır. Bu durumda emekliliğinizin tamamen iptal edilmesi yasal olarak mümkün olmadığından, SGK'ya dilekçe vererek hak edişinizin 3. derece engellilik şartları üzerinden yeniden hesaplanmasını ve aylığınızın bu statüde kesintisiz devam ettirilmesini talep etmeniz yeterlidir.

Se*** Al***
17 gün önce

Merhaba 2014 sigorta girişim 2300 de günüm var gözden dolayı yüzde 45 süresiz raporum var acaba 2032 de emekli olma ihtimalim var mı

Kaptan Hesapkurdu
14 gün önce

Sercan Bey merhaba, 2014 sigorta girişiniz ve %45 süresiz göz raporunuzla (3. derece engelli) 1 Ekim 2008 sonrası yasal mevzuatına tabi olduğunuz için engelli statüsünden emekli olabilmeniz adına 18 yıl sigortalılık süresi ve 4100 prim günü şartlarını aynı anda tamamlamanız gerekmektedir. İşe giriş tarihinize göre aranan 18 yıllık yasal sigortalılık süreniz 2032 yılında tam olarak dolmaktadır; dolayısıyla 2032 yılında emekli olabilme ihtimaliniz kesinlikle vardır ancak bunun için şu an 2300 olan prim gününüzü, aradaki 6 yıllık süreçte çalışarak veya isteğe bağlı sigorta primi ödeyerek mutlaka eksik kalan 1800 günü tamamlayıp 4100 güne ulaştırmanız gerekmektedir. 2032 yılına kadar prim gününüzü bu seviyeye getirdiğiniz takdirde, süresiz raporunuzla birlikte SGK'ya başvurarak yaş şartı aranmadan engelli erken emekliliğinden faydalanabilirsiniz.

En*** Yı***
19 gün önce

Merhaba iyi günler 2014 SSk girişim var %42engell görme engelli raporum var yeniden heyete girsem girsem %50 oran olur ben ne zaman emekli olabilirim

Kaptan Hesapkurdu
14 gün önce

Enes Bey merhaba, 2014 sigorta girişinizle 1 Ekim 2008 sonrası mevzuatına tabi olduğunuz için emeklilik tarihiniz heyetten alacağınız güncel engel oranına göre değişiklik gösterecektir. Eğer mevcut %42 oranınızla (3. derece) kalırsanız 18 yıl sigortalılık süresi ve 4100 prim günü şartlarına tabi olursunuz ve prim gününüzü tamamlamak kaydıyla 2032 yılında emeklilik dilekçesi verebilirsiniz. Yeniden heyete girip oranınızı %50'ye (2. derece) yükseltirseniz şartlarınız 16 yıl sigortalılık süresi ve 4300 prim gününe düşecektir; bu durumda sigortalılık süreniz 2 yıl öne çekilerek 2030 yılında dolacaktır. Özetle, raporunuzu %50'ye yükseltmeniz durumunda prim gününüzü de 4300'e tamamlamak şartıyla 2030 yılında daha erken emekli olma hakkı kazanabilirsin

Em*** Şe***
19 gün önce

Merhaba 2008 yılı SSK ve Bağkur girişliyim pankreas,karaciğer rahatsızlığım var %80 %60 işitme kaybım var cihaz kullanıyorum kortizona bağlı görme kaybından ameliyat oldum 5600 günüm var bugün sağlık kuruluna evrak verdim emekli olabilir miyim

Kaptan Hesapkurdu
14 gün önce

Emrah Bey merhaba, 2008 yılındaki girişinizin 1 Ekim 2008 öncesinde mi yoksa sonrasında mı olduğu engelli emekliliği şartlarınızı doğrudan etkilemekle birlikte, mevcut 5600 prim gününüz her iki ihtimal için de aranan gün barajını fazlasıyla karşılamaktadır. Sağlık kuruluna verdiğiniz evraklar neticesinde pankreas, karaciğer, işitme ve görme kaybı rahatsızlıklarınız Baltazard formülüyle birleştirilecek ve eğer toplamda 1. derece (%80 ve üzeri) engel oranı çıkarsa giriş tarihinize göre 15-16 yıl, 2. derece (%60-%79 arası) engel oranı çıkarsa 16-18 yıl sigortalılık süresine tabi olacaksınız. Girişiniz 2008 yılı olduğu için aranan bu yasal sigortalılık süreleriniz (en az 15, en çok 18 yıl) 2023 ile 2026 yılları arasında zaten dolmuş veya dolmak üzere olduğundan, kuruldan gelecek nihai rapor oranınız SGK Sağlık Kurulunca onaylandığı an yaş şartı aranmaksızın hemen emekli olabilirsiniz; tek yapmanız gereken ssk ve bağ-kur karışık olduğu için son 7 yıllık prim ödemenizin yarıdan fazlasının (1261 gün) hangi statüde olduğunu kontrol etmek ve onay yazısı gelince o statü üzerinden tahsis talebinde bulunmaktı

Ah*** Ke***
21 gün önce

Merhabalar, 17.09.2009 hizmet başlama tarihim ve 5020 prim günüm bulunmaktadır. %67 engelli raporum var sürekli olarak, emekli olmak için şartları karşılıyormuyum. Engelli raporunu ise 2013 yılında alındı beyin tümöründen. Bilgi için şimdiden teşekkür ederim

Kaptan Hesapkurdu
14 gün önce

Ahmet Bey merhaba, 17.09.2009 sigorta girişiniz ve %67 engel oranınızla (2. derece engelli) 1 Ekim 2008 sonrası mevzuatına tabi olduğunuz için engelli statüsünden emekli olabilmeniz adına 18 yıl sigortalılık süresi ve 4000 prim günü şartlarını tamamlamanız gerekmektedir. Şu an 5020 prim gününüz bulunduğu için 4000 günlük prim barajını zaten fazlasıyla geçmiş durumdasınız; ancak 17.09.2009 girişinize göre aranan 18 yıllık yasal sigortalılık süreniz 17.09.2027 tarihinde dolacağından, gün şartınız hazır olsa bile sigortalılık sürenizin tamamlanması için 17 Eylül 2027 tarihini beklemeniz ve o tarihte emeklilik dilekçenizi vermeniz gerekmektedir. 2013 yılında beyin tümöründen aldığınız raporunuz "sürekli" ibareli olsa bile, 2027 yılında başvuru yaptığınızda SGK mevcut raporunuzun e-Rapor sistemindeki kaydını ve yönetmeliğe uygunluğunu kendi merkez sağlık kurulunda yeniden inceleyecektir; rapor oranınız %40'ın üzerinde (2. veya 3. derece fark etmeksizin) onaylandığı takdirde yaş şartı aranmadan derhal emekli olabilirsiniz.

Ab*** Su***
29 gün önce

Merhaba ben Uzman Jandarma olarak 30.08.2004 tarihinde 4c li olarak göreve başladım bazı olumsuz nedenlerden dolayı 28.04.2024 tarihinde Jandarma Genel Komutanlığı ile ilişigim kesildi bu konuda geri dönmek için dava açtım davam şuan Danıştay'da ve devam etmekte ben Temmuz 2024 de vergi dairesine giderek vergi indiriminde bulundum ve beni Şehir Hastanesi'ne sevk ettiler ve raporun %43 geldi ve Ankara Vergi Dairesi Genel Müdürlüğü bu oranı aynısı gibi yani %43 onayladı ve şuan engelli kimliğim var e kpss bile girebiliyorum ancak ben bu raporu emekli olmak için 11 Kasım 2024 tarihinde Ankara Kamu Emeklilik Daire başkanlığına gönderdim bana gelen sonuç siz emekli olamazsınız 5510 sayılı kanun işgücü kaybı tespit işlemleri ek-1 e göre yazıyor tam olarak hatırlamıyorum ama 15 Ocak 2025 tarihinde vergi indiriminden emeklilik kalktı benim basvrurum ise Kasım 2024 bu konuda düşüncenizi yazarsanis teşekkür ederim emekli olmak istiyorum .

Kaptan Hesapkurdu
21 gün önce

Abdullah Bey 1 Ekim 2008 öncesi memuriyete (4C) başladığınız için sizin engelli emeklilik hakkınız Maliye'den alınan vergi indirimi belgesine değil, doğrudan SGK Merkez Sağlık Kurulu onayına tabidir; bu nedenle 2025 yılında vergi indiriminde yapılan değişiklikler hakkınızı etkilemez ve kurumun Kasım 2024'teki başvurunuza ret verme sebebi vergi dairesi belgesiyle doğrudan aylık talep etmiş olmanızdır. Uzman Jandarma olarak 20 yıla yakın hizmetinizle engelli memurlar için aranan 18 yıl (6480 gün) hizmet süresi şartını fazlasıyla tamamlamış durumdasınız. Emekli olabilmek için izlemeniz gereken yol, SGK Kamu Görevlileri Emeklilik Daire Başkanlığına yeni bir dilekçe vererek vergi indirimiyle aylık bağlanmasını değil, "5510 sayılı Kanunun Geçici 4. maddesi uyarınca SGK Sağlık Kuruluna sevk edilerek çalışma gücü kaybı oranınızın tespit edilmesini" talep etmektir; bu sevk sonucunda hastaneden alacağınız ve Ankara SGK'nın onaylayacağı en az %40 oranındaki raporla yaş şartı aranmadan derhal emekli olabilirsiniz.

Mu*** Fe***
1 ay önce

Merhaba doğuştan kalp hastasıyım ventriküler septal defect hastalığından %80 raporum var doğuştan kalp hastalıkları Klass 4 b,ileri pulmoner yetersizliği,pulmoner hipertansiyon,tanıları var.Sigorta girişim 01.10.2011,şu an 3698 günüm var.Sgk ya ne zaman müracaat edebilirim ve acaba ne kadar çalışma gücü verirler ve emekli olurmuyum.Teşekkürler

Kaptan Hesapkurdu
21 gün önce

Mustafa Bey merhaba, %80 rapor oranınız, Klass 4 b doğuştan kalp hastalığı, pulmoner hipertansiyon ve ileri pulmoner yetersizlik tanılarınızla durumunuz 1 Ekim 2008 sonrası yasal mevzuata göre 1. derece engelli statüsünde değerlendirilmektedir. Bu engel derecesiyle 01.10.2011 sigorta girişinize göre engelli erken emekliliğinden faydalanabilmeniz için 15 yıl sigortalılık süresi ve 3960 prim günü şartlarına tabisiniz. 15 yıllık sigortalılık süreniz tam olarak 01.10.2026 tarihinde dolacaktır; şu an 3698 prim gününüz bulunduğu için eksik kalan 262 günlük primi çalışarak veya borçlanma imkanınız varsa borçlanarak tamamladığınızda ve 1 Ekim 2026 tarihi geldiğinde SGK'ya müracaat edebilirsiniz. Çalışma gücü kaybı oranına gelince; rahatsızlığınız doğuştan olduğu ve ileri seviye kalp/akciğer problemlerini içerdiği için SGK Merkez Sağlık Kurulu raporunuzu incelediğinde mevcut %80'lik oranınızı büyük oranda koruyacak ya da en az %60'ın üzerinde (1. veya 2. derece) onaylayacaktır. Prim gününüzü 3960'a tamamlayıp Ekim 2026'da başvurunuzu yaptığınızda, SGK'nın bu klinik tablolara göre sizi engelli yaşlılık aylığı statüsünde emekli edebilir.

Ha*** Ün***
1 ay önce

Merhaba benim sigorta başlangıcım 08.09.2017 %57 engelli raporum var nezaman emekli olabirim acaba

Kaptan Hesapkurdu
21 gün önce

Hasan Bey merhaba, 08.09.2017 sigorta girişiniz ve %57 engel oranınızla (2. derece engelli) 1 Ekim 2008 sonrası mevzuatına tabisiniz; bu doğrultuda engelli statüsünden emekli olabilmeniz için 18 yıl sigortalılık süresi ve 4300 prim günü şartlarını tamamlamanız gerekmektedir. İşe giriş tarihinizden itibaren geçmesi gereken 18 yıllık yasal sigortalılık süreniz 08.09.2035 tarihinde dolacaktır; dolayısıyla eğer bu tarihe kadar 4300 prim gününü de tamamlamış olursanız, 8 Eylül 2035 tarihinde emeklilik dilekçenizi verebilirsiniz. Şu anki güncel prim sayınızı belirtmediğiniz için prim durumunuzu hesaplayamadım ancak 2035 yılına kadar eksik primleriniz varsa çalışarak veya isteğe bağlı sigorta ödeyerek bu süreci rahatlıkla tamamlayabilirsiniz.

Me*** Sü***
1 ay önce

İyi günler 1987 doğumluyum ve doğum sonrası iki yaşında iken sağ ayak ve sağ koluma felç inmiş üç altı ve 26 yaşlarında dört defa sağ ayak kısalığından ameliyat oldum sağ koluma hiçbir çare yok dediler bu arada 20 yıl epilepsi tedavisi gördüm 12.04.2010 yılında siğortalı olarak işe başladım Konya Devlet hastanesinden %52 sürekli engelli raporum var ayrıca vergi dairesindende vergi indirim belgem var Şu anda Konya şeker işyerlerinde çalışmaktayım 5000 gün primim var,iki ay önce emeklilik için Konya sgk na müracaat ettim beni malülen emeklilik talebi ile Konya Şehir Hastanesi ne rapor almam için gönderdiler ve şimdi ise SGK Konya il müdürlüğü gelen raporunda işgücü kaybı yok diye emekli olmama ret verdiler halbuki ben engelli emekliliği için müracaat etmiştim görevliler beni malülen emekli talebi ile işlem yapıyorlar ne yapabilirim kimlerden bir yardım alabilirim veya negibi bir müracaatım olacak bana bu konuda yardımcı olursanız çok sevinirim teşekkür ederim.

Kaptan Hesapkurdu
21 gün önce

Meryem Hanım, karşılaştığınız durum SGK memurlarının engelli emekliliği ile malulen emekliliği karıştırmasından kaynaklanan yasal bir hatadır; rahatsızlığınız işe girmeden önce var olduğu için kurumun sizi malulen değil, elinizdeki vergi indirimi belgesiyle engelli emekliliği statüsünde değerlendirmesi gerekir. 5000 prim gününüzle gün şartını tamamlamış olsanız da 12.04.2010 girişinize göre aranan 18 yıllık sigortalılık süreniz 12.04.2028 tarihinde dolacaktır, yani yasal olarak şu an zaten engelli emekliliği dilekçesi veremezsiniz ve memurlar süreniz dolmadığı için başvurunuzu yanlışlıkla maluliyete çevirip ret vermişlerdir. Hemen Konya SGK’ya giderek "Malulen emeklilik değil, vergi indirimine bağlı engelli emekliliği kaydı açtırmak istediğinizi" belirten bir düzeltme dilekçesi vermeli, Konya Şeker'deki işinize devam ederek 12 Nisan 2028 tarihi geldiğinde elinizdeki %52 sürekli rapor ve vergi indirim belgesiyle doğrudan "yaşlılık aylığı" başvurusunda bulunmalısınız. Daha detaylı bilgi için bir uzamana danışmanızı tavsiye ederiz.

Du*** At***
1 ay önce

6300 ssk Bağ-Kur karışık toplam günüm var 24 yıllık sigortalıllk giriş 2002 engelli 40 49 arası rapor alsam emekli olurmuyum maaş ne olur ortalama asgari sen yattı primler

Kaptan Hesapkurdu
21 gün önce

Durmuş Bey, 2002 sigorta girişiniz ve asgari ücretten yatan 6300 prim gününüzle %40-49 arası bir rapor almanız durumunda, 1 Ekim 2008 öncesi girişli olduğunuz için 3. derece engelli statüsüyle yaş şartına tabi olmadan derhal emekli olabilirsiniz. 2002 girişli 3. derece engelli bir çalışanın emeklilik için 19 yıl sigortalılık süresi ve 4240 prim günü şartlarını tamamlaması gerekir ki siz 24 yıllık süreniz ve 6300 gününüzle bu şartları fazlasıyla yerine getirmiş durumdasınız; ancak ssk ve bağ-kur karışık olduğu için emeklilik dilekçenizi vermeden önce son 7 yıllık (2520 gün) prim ödemenizin yarıdan fazlasının (en az 1261 gün) 4A (SSK) kapsamında olduğundan emin olmanız, işlemlerinizin ssk üzerinden sorunsuz yürümesini sağlayacaktır. Emekli maaşı konusuna gelirsek, primlerinizin tamamı asgari ücretten yattığı ve 2000-2008 arası ile 2008 sonrası dönemlerin aylık bağlama oranları (ABO) düşük olduğu için kök maaşınız yasal taban sınırın altında kalacaktır; bu sebeple mevcut 2026 yılı haziran ayı verilerine göre kök maaşınız düşük çıksa bile, devletin uyguladığı en düşük emekli maaşı taban uygulaması kapsamında doğrudan güncel en düşük emekli aylığını (haziran 2026 itibarıyla geçerli olan taban maaşı) almaya hak kazanırsınız.

Sa*** Ba***
1 ay önce

Merhaba j45 KOAH hastasıyim 2017 emekli oldum bir hafa önce hastaneye gittim ilaçlarımı almak için eczaneye gittim ve ücret çıktı ilaçlarım için ben emekliyim okadar yüksek ücret çıkmaması lazım dedim faka eczacı burda gözükmüyor 170 aradım bir karışıklık olduğunu söyledi ve SGK ya gidip ordan güncelleme yapabilirsiniz dedi gittiğimde şöyle bir cv verdiler bana 2013çalıştığınız bir iş yerinde 2aylık yani 60günluk sigortanızı sahte sigorta olarak yatırılmış ve o yüzden 2aylik sigortanız iptal olmuş bunun için ayliğın ipyltal olmuş 3590günüm var şuan nasıl bir yol izleye biliriz

Kaptan Hesapkurdu
1 ay önce

Samet Bey, sahte sigorta gerekçesiyle 60 gününüz iptal edilip priminiz emeklilik sınırının altına düştüğü için SGK aylığınızı durdurmuştur; bu durumdan kurtulmak için eğer geçmişte varsa askerlik borçlanması yaparak, yoksa isteğe bağlı sigorta veya fiili çalışma yoluyla eksik günleri tamamlayıp derhal yeniden emeklilik dilekçesi vermeniz gerekmektedir. SGK'nın 2017'den beri ödediği maaşları faiziyle geri istememesi veya süreci hızlandırmak için bir yandan yersiz ödemeler adına kuruma yapılandırma başvurusu yapmalı, diğer yandan o dönem gerçekten çalıştığınızı kanıtlayabiliyorsanız İş Mahkemesinde hizmet tespiti davası açma yoluna gitmelisiniz.

Mü*** Ça***
1 ay önce

Merhaba ben mücahit yüzde 60 işitme engeliyim girişi 2012 de başladım Ocağın 2012 4357 prim doldu işten çıkartıldım 2027 de emekli olabilirim dimi

Kaptan Hesapkurdu
1 ay önce

Mücahit Bey merhaba, Ocak 2012 sigorta girişiniz ve %60 işitme engeli oranınızla (2. derece engelli) 1 Ekim 2008 sonrası mevzuatına tabi olduğunuz için emeklilik adına 18 yıl sigortalılık süresi ve 4000 prim günü şartlarını tamamlamanız gerekmektedir; şu an 4357 prim gününüz bulunduğu için prim şartını tamamen yerine getirmiş durumdasınız ancak 18 yıllık sigortalılık süreniz Ocak 2030 tarihinde dolacağından maalesef 2027 yılında değil, Ocak 2030 tarihinde emeklilik dilekçenizi verebilirsiniz. İşten çıkarılmış olmanız ve şu an çalışmıyor olmanız sigortalılık sürenizin işlemesine engel değildir, çünkü aradaki boşluklar fark etmeksizin ilk giriş tarihinizden itibaren 18 yılın geçmesi yeterlidir; bu süreçte raporunuzun güncelliğini koruması ve e-Rapor sisteminde kayıtlı olması, emeklilik zamanınız geldiğinde SGK Merkez Sağlık Kurulu incelemesinin sorunsuz tamamlanması adına yeterli olacaktır.

Mü*** Ba***
21 gün önce

Teşekkürler

Mu*** Di***
1 ay önce

Bugün SGK ya emeklı dilekçemi verdim onlarda kendi saglık kuruluna gönderip iş gücü kaybı hesabı çıkaracaklar vergi indirimi 2025 te yaşa değiştiği için iş gücüne aktarıyorlar artık hayırlısı hakkımda

QNB

50.000 TL'ye varan %0 faizli nakit fırsatı

0

juicy-percent-sign

faizli